preskoči na sadržaj

Osnovna škola Josipa Badalića Graberje Ivaničko

Login
Raspored zvona i prijevoza

 

Web stranica 4.a razreda

Anketa (mala)
Podržavate li cjelodnevnu nastavu?



SIGURNIJI INTERNET

RED BUTTON

CSI

Digitalno pripovijedanje u Barceloni

Učiteljica njemačkog jezika Martina Marijić je od 5. - 10.12.2022. sudjelovala na Erasmus + mobilnosti za projekt „Darujmo darovite“ u Barceloni. Tečaj je organizirala agencija Europass Teacher Academy: Teacher Training Courses pod nazivom Digital Storytelling: Apps und Softwares for Creative Writing.

Tečaj je bio jako zanimljiv s puno različitih aktivnosti i upoznavanja te korištenja novih digitalnih alata. Agencija je organizirala razgledavanje Barcelone, te razne posjete muzejima kako bi se što bolje upoznali s gradom i njegovom kulturom.

Prvog dana tečaja sudionici su se pomoću aktivnosti ledolomaca bolje upoznali i kako bi se opustili za daljnji rad. Nakon toga su svi sudionici predstavili sebe i škole iz kojih dolaze. Na tečaju je sudjelovalo 8 učitelja iz Švedske, 3 učiteljice iz Rumunjske, 1 učiteljica iz Italije te 2 učiteljice iz Hrvatske.

Drugi i treći dan je glavna tema bila fotografija kao poticaj za pripovijedanje. Sudionici su upoznali digitalni alat Canvu u kojem su izradili naslovnicu za časopis po izboru te su išli na izložbu u CCCB: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona je umjetnički centar u Barceloni. Treći dan su koristili fotografije s izložbe pomoću kojih su osmislili zadatke za kreativno pisanje koje bi odradili s učenicima.

Četvrti dan su se upoznali s digitalnim alatom Book Crator i izradili su svoju knjigu koju mogu koristiti s učenicima na nastavi. Također su išli u MNAC: Museu Nacional d'Art de Catalunya, a to je Nacionalni muzej umjetnosti Katalonije.

Peti dan su se sudionici bavili zvukom i slikom, te su u digitalnom alatu Animoto izrađivali video uratke koje su predstavili na tečaju. Također su svim sudionicima podijeljene potvrde o sudjelovanju. Zadnji dan je bio rezerviran za kulturološke aktivnosti kako bi se još bolje upoznali s Barcelona.

   

Tečaj je bio iznimno koristan i sadržajan s različitim aktivnostima koje se odlično mogu provesti u razredu s učenicima.

 
Erasmus+ u Italiji

Školski knjižničar Dejan Šiptar posjetio je Scuola Media Sergio Nicolò De Bellis u gradu Castellana Grotte u Italiji. Ova mobilnost provedena je u sklopu školskog Erasmus+ projekta "Darujmo darovite".

Knjižničar je školu posjetio sa svrhom praćenja nastave i upoznavanja talijanskog obrazovnog sustava, a posebice načina na koji koriste aktivnost debate u nastavi.

Osim debate knjižničar je pratio i provedbu ostalih nastavnih predmeta te sudjelovao u aktivnostima koje su učenici provodili na nastavi.

Također je održao i nekoliko nastavnih sati talijanskim učenicima i pokazao im kako se u našoj školi obrađuje tema medijske pismenosti.

Zahvaljujući ovom posjetu stekao je vrijedno iskustvo o vođenju debate koje će mu pomoći u radu s učenicima sudionicima izvannastavne aktivnosti "Debatni klub". Razmjena iskustava i obrazovnih praksi koristit će objema školama, a stečena poznanstva omogućit će nova partnerstva u budućim školskim projektima.

Darovitost u Malagi

Malaga je prelijep grad-luka u Andaluziji i regiji Costa del Sol u Kraljevini Španjolskoj.

Ima dugu i bogatu povijest, protkanu mnogim utjecajima – rimskim, maorskim , židovskim, kršćanskim, arapskim…

Ti utjecaji vidljivi su na svakom koraku – u arhitekturi, gastronomiji, zelenim vizurama grada, prepunih rascvjetalih stabala, vodoskoka, uskih ulica s prozorima i balkonima koji svojom ljepotom nadmašuju jedan drugi.

 Ona je grad nadomak Gibraltara, koji zove da se otisnete u svijet, kao što su učinili njegovi znameniti stanovnici – Picasso ili danas Antonio Banderas.

Starom jezgrom dominira katedrala sa samo jednim tornjem koju stanovnici od milja zovu Lamancita – dama s jednom rukom. Nije to bila zamisao njenih graditelja nego želje za što velebnijim zdanjem za koji je na kraju ponestalo novca!

No ja sam u Malagu došla da bih upoznala njihove vrsne stručnjake i sustav obrazovanja koji potiče prepoznavanje i razvoj darovitih učenika. Koliko im je to bitno pokazuje činjenica da nam je voditeljica bila psihologinja iz bolnice u Malagi koja isključivo prati, potiče i pomaže darovitoj djeci.

 Svoje znanje, kreativnost i motiviranost na jedan topao, nasmijan -pravi španjolski način- prenijela je i na nas tijekom Erasmus + tečaja Gifted Children koji se u Malagi odvijao od 6.- 10. lipnja 2022. Bio je to tjedan brojnih aktivnosti i mnoštva informacija, da bismo u kratkom vremenu što dublje i cjelovitije upoznali složen i često zahtjevan svijet darovite djece.

Pisali smo domaće zadaće, slikali, preoblikovali poznate bajke u sasvim neobične tvorevine da bismo shvatili kako je kod darovite djece najprije ključno prepoznati njihov dar, a zatim ih pažljivo usmjeravati da taj dar što više razviju, upotrebljavajući što kreativnije metode poučavanja, jer sve što je obično, „već viđeno“ kod darovitih stvara otpor ili povlačenje. Profesorica Gomez nam je otvorila nove vidike rada s učenicima koji će ih potaknuti da zaista pokažu svoju darovitost, za koju je profesorica neprestano isticala kako ju trebamo znati razlikovati od učeničke marljivosti.

Bio je to prekrasan tjedan, pun novih spoznaja na kojima sam zahvalna pokretačima cijelog projekta u našoj školi.

Gordana Brkanac, vjeroučiteljica

 

Inovacija i kreativnost u Španjolskoj

Vjeroučiteljica Ana Ivančan Kovčo je od 2.-7.5. sudjelovala na Erasmus+ mobilnosti u gradu Barceloni u Španjolskoj. Tečaj se zvao Integrating creativity and innovation into teaching, a organizator je agencija Europass teacher academy.

Mobilnost je dio školskog projekta pod nazivom Darujmo darovite koji je odobren 2020. godine od Agencije za mobilnost i programe EU.

Prvi dan tečaja bilo je predstavljanje sudionika, njihovih država, škola i projekata u koje su uključene. Ostali sudionici su bili iz Latvije, Češke, Portugala, Hrvatske, Finske. Voditeljica tečaja Sonia upoznala je sudionike sa planom rada za sljedeće dane te osnovne stvari o Barceloni kako bi se lakše snalazili u gradu.

Svakodnevne aktivnosti bile su vrlo zanimljive i zabavne. Kroz razne radionice, kvizove i igre učile su se razne nove kreativne metode koje se mogu upotrijebiti u nastavi, u interakciji sa djecom. Na predavanjima se učilo o tome kako se iz različitih perspektiva dolazi do rješenja, o konvergentnom i divergentnom mišljenju, o umjetnosti i mentalnom zdravlju, art terapiji. Izrađivale su se figurice od plastelina „travel mascot“ koje su trebale poslužiti za Bookcreator. Sudionici su podijeljeni u grupe snimili svoj podcast te se upoznavali s različitim digitalnim alatima i aplikacijama.

Većina aktivnosti odvijala se u učionici zgrade Europass agencije koja se nalazi u samom centru Barcelone, a jedan dan aktivnosti su bile na otvorenom u parku izvan centra grada Horta labyrinth. Tamo su sudionici dobili zadatke koje su rješavali u grupi ili individualno.

Posljednji dan tečaja voditeljica Sonia uručila je svim sudionicima certifikate.

U sklopu tečaja organizirane su i kulturne aktivnosti. To je bio posjet gradskoj četvrti Gracia, te poznatoj atrakciji stambenoj zgradi Casa Batlo  remek-djelu Antonia Gaudia.

Učiteljica je na mobilnosti stekla mnoga nova znanja, iskustva te poznanstva sa sudionicima iz različitih europskih država s kojima će se možda povezati u nekom drugom projektu.

Kreativnost u Barceloni

U sklopu projekta Darujmo darovite koji se provodi u OŠ Josipa Badalića Graberje Ivanićko a koji je odobren od strane Agencije za mobilnost i programe EU, učiteljica engleskog jezika Irena Mandić je u razdoblju od 2. do 7. svibnja 2022. g. pohađala tečaj Creative Strategies for Language Teachers: Make It Easy, Make It Real! Tečaj se odvijao u Barceloni, a učiteljica je za njega saznala preko platforme School Education Gateway. Na tečaju su, osim učiteljice Irene, sudjelovale i dvije učiteljice engleskog jezika iz Poljske (Magdalena Kopeć i Joanna Krysta) te tri učiteljice engleskog jezika iz Finske (Laura Ala-Anttila, Anu Gerlander i Ulla Saari). Voditeljica tečaja je od ponedjeljka do četvrtka bila Federica di Bartolomeo, a u petak je tečaj preuzeo njezin kolega Tony Jose Torralba.

Prvoga dana tečaja sve sudionice su predstavile sebe i svoju školu, a zatim su se kroz različite kreativne i zanimljive aktivnosti koje su lako primjenjive u razredu još bolje upoznale. Implementiranjem takvih aktivnosti u svakodnevnu nastavu potiče se učenička kreativnost i motivacija, te se razvijaju sve četiri jezične vještine, što je izrazito korisno u radu s darovitom djecom. Sudionice tečaja su također imale priliku naučiti kako se model višestrukih inteligencija može primijeniti u nastavi, i kakav utjecaj ima na poučavanje stranog jezika.

Drugi dan tečaja je bio rezerviran za rad na terenu. Sudionice su posjetile Nacionalni muzej umjetnosti Katalonije u kojem su primijenile načine na koje umjetnost može poslužiti kao alat u nastavi stranog jezika kroz metodu 'Artful Thinking'.

Treći dan su sudionice tečaja pokazale kako na konkretnom primjeru jednog sata primijeniti metodu naučenu prethodnog dana. Sljedeći dan su predstavljeni digitalni alati koji na kreativan način mogu oplemeniti nastavu i potaknuti učenike na svoje kreativno izražavanje, osobito u radu na stranom jeziku. Predstavljena je aplikacija u kojoj učenici mogu izraditi svoju digitalnu knjigu ili strip, kao i aplikacija koja uz pomoć glazbe i pjesama poznatih izvođača može olakšati učenje stranog jezika. Petoga dana tečaja predavač je objasnio važnost učenja kroz projekte a sudionice tečaja su razmjenile ideje o projektima koje bi mogle realizirati s učenicima škola u kojima predaju.

Zadnji dan tečaja je bio rezerviran za kulturološke aktivnosti, neke od kojih su bile posjet poznatoj građevini Casa Battló i veličanstvenoj bazilici Sagrada Familia.

Tečaj je obuhvatio puno zanimljivih metoda i digitalnih alata, ali također i tradicionalnih načina kako implementirati kreativne aktivnosti u svakodnevni rad s učenicima, osobito s onima koji su identificirani kao daroviti u području jezika i umjetnosti. Bilo je zanimljivo upoznati kolege iz drugih dijelova Europe i čuti i naučiti nešto o njihovim školskim sustavima i iskustvima, istovremeno razvijajući nova poznanstva i usavršavajući jezične kompetencije.

Po završetku tečaja sve sudionice su dobile potvrdu o sudjelovanju.

Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union.

Ova publikacija izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

Daroviti učenici

Od 25. do 29. travnja 2022. socijalna pedagoginja Marija Pejić sudjelovala je na Erasmus+ mobilnosti u okviru projekta „Darujmo darovite“, koji je od strane Agencije za mobilnost i programe EU odobren 2020. godine. Petodnevni tečaj „Gifted Children“ održavao se u gradu Antaliji u Turskoj. Socijalna pedagoginja je informacije o tečaju saznala putem platforme School Education Gateway. Na tečaju su, osim naše socijalne pedagoginje, sudjelovali: Natalija, Laura i Dzintra iz Latvije, Raluca, Antonela i George iz Rumunjske, Riina i Iren iz Estonije te još jedna Marija iz Hrvatske. Tečaj se održavao u prostoru srednje škole „Mevlana Anadolu İmam Hatip Lises“. Glavna predavačica na tečaju bila je Pinar Demir, učiteljica engleskog jezika, a gošća predavačica bila je Nasiye, učiteljica iz škole za darovitu djecu.

U utorak 26.4.2022. je u sklopu tečaja organiziran posjet u „Antalya Science and Art Center“, koji predstavlja jednu od tri škole za darovite učenike u gradu Antaliji. Za polaznike je organizirano razgledavanje škole, sudjelovanje na satu engleskog jezika ili matematike te razgovori sa učiteljima ili stručnim suradnicima škole, po želji.

U srijedu 27.4.2022. su sudionici imali zadatak održati kratku prezentaciju kojom su predstavili sebe te školu i državu iz kojih dolaze.  Bilo je jako zanimljivo na taj način pobliže upoznati druge sudionike.

Tečajem su obuhvaćeni različiti sadržaji iz područja darovitosti, a naglasak je bio na stjecanju vještina poučavanja darovitih učenika putem digitalnih alata te pružanju podrške njihovom procesu učenja. U procesu poučavanja predavačica je koristila razne digitalne alate i aplikacije, koje su potom i sami sudionici imali priliku isprobati radom u paru ili grupi. Na tečaju je vladala opuštena atmosfera u kojoj je bilo zadovoljstvo učiti, stjecati nova poznanstva, razmjenjivati iskustva te planirati buduća partnerstva s kolegama iz drugih država.

Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union.

Ova publikacija izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

 

Vođenje projekata

Ravnateljica Martina Novak je od 3. do 9. travnja 2022. sudjelovala na 30 – satnoj edukaciji Erasmus Plus Project Management & Educational Visit. Edukacija se održavala u španjolskom gradu Alicante. Jedna je to od planiranih mobilnosti djelatnika u sklopu projekta „Darujmo darovite“. Navedeni tečaj je ravnateljica pronašla preko platforme School Education Gateway. Uz ravnateljicu Martinu Novak, na tečaju su još bile prisutne i polaznice iz Njemačke, Francuske, Italije, Poljske, Češke i Bugarske. Predavač na tečaju bio je Angel Gallardo Lopez koji je kroz niz primjera obuhvatio sadržaje vezane uz pisanje budućih erasmus + projekata i akreditacija, upoznao polaznice s erasmus + platformama i primjerima dobre prakse iz škola u okruženju Alicantea.

U utorak 5. travnja 2022. za polaznice tečaja organiziran je posjet u tri različite škole. Ravnateljica Martina Novak je s još dvije polaznice tečaja bila u posjeti osnovnoj školi Reyes Catolicos u kojoj se školuju djeca od 3 do 15 godina. Ravnatelj i učitelji proveli su posjetiteljice školom, školskim vrtom i sportskom dvoranom. Prezentirali su im i svoj erasmus + projekt u kojem sudjeluju te ponudili moguće partnerstvo u nekim budućim projektima.

U srijedu 6. travnja 2022. ravnateljica je na tečaju izlagala prezentaciju u okviru koje je predstavila školu, projekt „Darujmo darovite“, grad Ivanić – Grad, Republiku Hrvatsku i sebe.

Uz navedene edukativne sadržaje organizator je za sudionice pripremio i kulturno – edukativne posjete: vođenu pješačku turu gradom, posjet dvorcu Santa Barbara i posjet arheološkom MARQ muzeju.

Uz navedene organizirane sadržaje bilo je tu i puno ostalih zajedničkih aktivnosti sudionica tečaja: odlazak na obližnji otok Tabarcu, zajedničko razgledavanje grada, „escape“ izazov na otvorenom i zajednička večera po završetku tečaja.

Neovisno o popriličnoj hladnoći koja je tih dana bila prisutna u Alicanteu ravnateljica navodi kako joj je ovo bilo jedno izrazito pozitivno iskustvo i prilika za stjecanje novih znanja koja će biti primjenjiva za nove erasmus + projekte u koje će se naša škola uključiti. Isto tako, cijeli je posjet bio prilika za stjecanje novih poznanstava sa svrhom mogućih budućih partnerstava sa školama iz pojedinih europskih država.

 

 

Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union.

Ova publikacija izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

Edukacija na zelenom otoku

Učiteljica Antonija Bratić je u sklopu školskoga projekta „Darujmo darovite“, čija je glavna ideja rad s učenicima nadarenima u umjetničkome području, sudjelovala na edukaciji u Dublinu od 2. do 7. kolovoza 2021. Tečaj koji je pohađala nosi naziv: „The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools“. Za njega je učiteljica saznala preko platforme Europass Teacher Academy.

Tečaj se svaki dan odvijao u vremenu od 9 do 14 sati u zgradi nekadašnje škole – St Mary’s Boys School, a bio je organiziran kroz predavanja profesora Michaela Farrella te kroz radionice sudionika. U grupi s učiteljicom Antonijom bili su sudionici iz Poljske, Španjolske i Portugala pa su, osim stjecanja novih znanja i razvijanja vještina, prevladane i mnoge jezične barijere.

Prvi dan tečaja sudionici su imali zadatak održati izlaganje u kojem su trebali predstaviti sebe, školu, školski projekt te državu i mjesto iz kojega dolaze.

Ostale su dane, sve što bi profesor u sklopu predavanja izložio o mogućnostima razvijanja i unapređenja kreativnosti, kritičkoga mišljenja, komunikacije i kolaboracije kod učenika, sudionici komentirali u obliku rasprave te bi potom to isto isprobali kroz individualni rad, rad u paru ili rad u skupini. Svrha toga je bilo uočavanje prednosti i nedostataka određene aktivnosti/zadataka koji bi se mogao zadati učenicima te pokušaj gledanja na moguću situaciju iz učeničke perspektive.

Osim obrazovnih sadržaja, u sklopu edukacije organizirani su i kulturni sadržaji. Sudionici su, uz pratnju vodiča, imali priliku vidjeti i obići najznačajnija gradska mjesta: katedralu Sv. Patricka, Trinity College Dublin, ulicu Grafton Street, park St. Stephens Green i Merrion Square, dvorac Dublin Castle, bar Temple Bar te statue slavnih književnika – Oscara Wildea i Jamesa Joycea, kao i Molly Malone, fiktivne žene iz irskih pjesama i priča. Također je i organiziran jednodnevni izlet na klifove Mohera, najimpresivnije mjesto u Irskoj.

Učiteljica je u samostalnoj organizaciji posjetila još neka poznata mjesta, kao što su nacionalni parkovi Wicklow Mountains National Park, Glenveagh National Park i Burren National Park, dolina Boyne Valley, grad Galway City i Dún Laoghaire, muzej Dublin Writers Museum te park Phoenix Park.

Edukaciju, nova poznanstva te cjelokupno putovanje učiteljica je komentirala na sljedeći način: „Smatram da ovakav oblik profesionalnoga i osobnoga napredovanja ima samo prednosti te da donosi zadovoljstvo i pruža motivaciju za daljnji rad i usavršavanje. Lijepa stvar u tome su i nova poznanstva s ljudima iz različitih država koji su s vama spremni podijeliti svoja iskustva i ideje za nastavu. Cjelokupno putovanje je još ljepše ako ga začinite samostalnim obilascima i odlascima na izlete. U Irskoj, naravno, bez neizostavne kabanice, po mogućnosti zelene.“

Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union.

Ova publikacija izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

 

preskoči na navigaciju